Küçük Bir Yatırımla Online Butik Sahibi Olabilirsiniz

Az bir yatırım yaparak toptan butik tekstil ürünlerinden alabilir ve bir e-ticaret sitesi kurarak online dükkanınızı açabilirsiniz.

Modayı ve tasarımı seviyorsanız ve son moda trendlerini takip ediyorsanız, ev butiğiniz sizin için en doğru ticaret yolu olabilir. Ev hizmeti butik işi, modayı en iyi temsil eden ürünleri depolamayı ve bunları evinizin rahatlığında satmayı içerir.

Online butik açmak istiyorsanız ve nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız size ufak bir yol haritası çizelim dedik ve butik açmak için yapmanız gereken işlemleri yazımızda inceledik.

Rokh Tekstil hakkında daha detaylı bilgi edinmek için Hakkımızda sayfamıza göz atabilirsiniz.

Çalışma Planı Hazırlamak ve Maliyet Raporu Çıkarmak

Bütçeleme olarak da bilinen bütçe planlaması, bir şirketin gelecekteki hedeflerine ve bunlara ulaşmak için faaliyetlerine yönelik finansal planlama sürecidir ve tüm departmanları içerir. Faaliyetlere, birimlere ve diğer birçok faktöre bağlı olarak gelir bütçeleri, gider bütçeleri ve işletme bütçeleri gibi birçok bütçe türü vardır. Bütçeleme sayesinde firmalar giderleri ve gelirleri hakkında her türlü detaylı bilgilere kolayca ulaşabilir, ihtiyaçlarına göre daha uygun ve etkin bütçeler hazırlayabilirler. Maliyet raporu da bütçeleme içerisinde yer alır. Maliyet raporu genel olarak büyük şirketlerin vazgeçilmezidir. Eğer siz de maliyet raporunuzu en iyi şekilde hazırlarsanız, bu sizin gelecekte büyük bir şirket olmaya attığınız ilk büyük adım olabilir. Maliyet raporuyla butiğinize giren ürünlerin kaydını tutarsınız ve böylece fiyatlandırmada da kendinize kolaylık sağlarsınız.

Çalışma planı konusunda ilk söylenmesi gereken, etkili bir çalışma planı hazırlamak bir süreç gerektirir. İş planı 1-2 gün içinde hazır olmaz ya da sadece kafanızda kurgunun hazır olması yeterli olmaz. Tüm veriler toparlanmalı ve iyi analiz edilmelidir. Eğer iş hayatına atılmak ve bir butik açmak istiyorsanız detaylı şekilde hazırlanmış bir iş planı yapmak sizi bir adım öteye taşıyacaktır. Bunun yanında, en iyi hazırlanmış çalışma planı bile kişisel şirketinizin çok iyi yerlere geleceğini garanti edemez. Çalışma planı yalnızca bir adımdır. Bunun devamında özverili ve sabırlı bir çalışma gerekmektedir. Böylelikle butiğiniz her geçen gün daha da ileri gidecektir.

Toptan Bayan Giyim Nedir? başlıklı içeriğimiz size fayda sağlayabilir.

Yasal Prosedür ve Şirket-Vergi Gerekliliklerini Araştırmak

Gerekli izinlerin alınması her türlü ticari işlemde oldukça önemlidir. İleri aşamada kanunlara bağlı olarak birçok sorun çıkmasını ve maddi kayıp yaşamanızı engeller. Bu nedenle, online butik işine girmeden önce mutlaka oldukça uzun bir araştırma yapılmalıdır. Vergi dairesinde, işyeri ruhsatı için belediyede, Bağkurda, Ticaret Odası’nda, TSE’de ve Esnaf Sanatkarlar Odası’nda gerekli olan her türlü işlem gereken zamanda yapılmalıdır. Her türlü onayı almış olan bir online işletmenin yasallık kazanması sağlanmış olur ve bu da gelişiminde herhangi bir engel kalmamasına yardımcı olur.

Online Butik Açmak için Yapılması Gerekenler

Lisanslı sigortacılardan işyeri sigortası satın alınmalıdır. İşyeri sigortası, üçüncü şahıs, mülk, ürün, araba ve çalışan sorumluluğunu kapsayabilir. Sorumluluk, mülk ve mahsul sigortası, dava veya uzlaşma durumunda şirket varlıklarının korunmasına yardımcı olur.

Online Satış için Markanızı ve Alan Adınızı Belirlemek

E-ticarete başlamadan önce yapılacak en önemli hazırlıklardan biri alan adı belirlemektir. Eski bir ticaret siteniz varsa, alan adı büyük ihtimalle markanızdan geleceği için özel bir hazırlık yapmanıza gerek yoktur. Ancak satın alma pazarına ilk kez giriyorsanız, aldığınız alan adı markanız ve online kimliğiniz olarak kabul edilecektir. On binlerce farklı e-ticaret sitesi arasından sıyrılmanıza yardımcı olan ve müşterileriniz tarafından özümsenerek bilinirliğinizi artıran bir alan adı seçmeniz, hedeflenen satış trafiğinizi olumlu yönde etkileyecektir.

Yaza Girerken Gardırobumuzda Neler Olmalı? yazımızdan da fikir edinebilirsiniz.

Tabii ki alan adınızla yola çıktıktan sonra bunu değiştirebilir ve gerekli görürseniz yeni bir markaya geçebilirsiniz. Ancak tıpkı geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de markanın uzun ömürlü olması müşteri güven duygusunu desteklemektedir. Değişim süreciniz beklediğinizden daha sancılı geçebilir. Çünkü hizmet vereceğiniz alanda ihtiyaç duyduğunuz müşteri, güvendiği alternatifler arasından seçim yapma eğiliminde olur. Ancak alan adını, markasını ve logosunu değiştirmesine rağmen başarılı olan şirketler de olduğunu belirtmekte fayda var. Ama elbette bu konu size ekstra tanıtım maliyeti ve marka prestijini yeniden oluşturma gibi yükümlülükler de getirecektir. Reklam maliyetlenmelerinden de yazımızın devamında bahsedeceğiz.

Eticaret Sitesi Araştırmak ve Kurmak

E-ticaret sitesi kurmak butiğinizin internet üzerinden siparişler almasını ve tanınmaya başlamasını sağlar. Sosyal platformlarda ve toplulukları olan internet sitelerinde reklam veya satış yapmanın yanı sıra mutlaka bir e-ticaret sitesi kurulmalıdır. E-ticaret sitesi sizi en iyi temsil edilecek şekilde, sade ve kategorize edilmiş bir şekilde sunulmalıdır. Böylece müşteriler her türlü siparişi rahatlıkla verebilir ve sitenin içeriğini kolayca anlar. Bunun yanında sitenin ilgi çekici olması da oldukça önemlidir, çünkü ilgi çekici bir sunuma sahip olmayan sitelerde satış oranları oldukça düşüktür. Aynı şekilde kolay, kullanışlı, hızlı ve pratik bir web sitesine sahip olmanız da ziyaretçilerinizin eicaret sitenizden kolaylıkla alışveriş yapabilmesini sağlayacaktır. Tüm bu detaylara bağlı olarak, e-ticaret sitenizin kurulumunda mutlaka profesyonel bir ekipten yardım almalısınız. İlk kurulum aşamalarında gider olan maddi meblağlar, size gelecekte büyük kazançlar olarak geri dönecektir.

Kadın Alt Giyim Ürünü Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Fiziki Mağaza Açmak İstiyorsanız Lokasyon Belirlemek 

Online mağaza açmak güncelliği yakalamak ve satış başarısı sağlamak açısından oldukça önemlidir. Çünkü günümüzde satışların büyük kısmı online olarak yapılmaktadır. Bununla beraber, fiziki mağazanın bulunmasının da bazı avantajları vardır. Fiziki mağazanın varlığı müşteriler açısından güven verici bir faktördür. Şirketinizin bilinmezlikten kurtulmasını sağlar ve sizi tercih eden müşteri sayısını arttırır.

Rakip Araştırması Yapmak

İş planımızı hazırlarken dikkat etmemiz gereken önemli konulardan biri de girdiğimiz pazara hakim olmaktır. Rakip analizinin temel amacı, ürün veya hizmetin pazara girmeden önce nasıl iyileştirilebileceğini belirlemek ve pazara girdikten sonra her yeni durum için bir eylem planı oluşturarak uygulamaya hazırlamaktır. Rakiplerinizin mevcut durumunu analiz eder ve yeni durumdaki hareketlerini tahmin etmeye çalışırsınız. Bu analizleri yapmak piyasadaki gücünüzü arttırabilir ve her duruma hazırlıklı olmanızı sağlar. Şimdi rakip analizi yaparken hangi sorulara yanıt aramanız gerektiğine kısaca değinelim.

  • Kimleri rakip olarak görüyorsunuz
  • Rakipleriniz hangi ürünleri ve hizmetleri pazarlıyor
  • Rakiplerinizin pazar payları nedir
  • Rakiplerinizin geçmişte uyguladığı stratejiler nelerdir
  • Rakiplerinizin güncel olarak kullandığı stratejiler nelerdir
  • Rakiplerinizin güncel olarak kullandığı reklam stratejileri nelerdir
  • Rakipleriniz rekabette ne kadar ısrarcı
  • Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönleri neler? Bu yönleri kendi lehinize nasıl çevirebilirsiniz
  • Rakipleriniz piyasada sizi kısıtlayacak kadar rekabetçi mi
  • Rakiplerinizin stratejileri sizi nasıl etkiler

Sosyal Medya Hesapları Kullanmak

Sosyal medya kullanımı satış sayınızı etkileyecek belki de en önemli faktördür. Güncel dünya düzeninde hem genç, hem de yaşlı kesimin ortak olarak buluştuğu en popüler platform sosyal medyadır. Sosyal medyayı iyi kullanan kişisel butiklerin devasa firmalara dönüştüğü günümüzde, sosyal medyayı en iyi kullanan satıcılar en iyi yerlere kısa sürede gelebilmektedir. Sosyal medya kullanımı konusunda uzman bir ekibe başvurmak da e-ticaretteki gibi bir fayda sağlamaktadır. Özenle ve detaylı şekilde dizayn edilmiş bir sosyal medya hesabı kullanarak ve büyük kitlelere hitap eden fenomenlere reklam vererek çok kısa sürede gelişmeniz mümkün.

Pazarlama Stratejisi ve Reklam Türlerini Belirlemek

Pazarlama stratejisi, çok net iş hedefleri gerektiren bir disiplindir. İyi bir pazarlama stratejisi, teknolojiye ve dijital teknolojiye yapılan büyük bir yatırımdan daha fazlasıdır. Bunun yerine, pazarlama stratejiniz hedeflerinize ulaşmak olmalıdır. Amaç müşteriyi şirketten ürün almaya ikna etmek ise; ancak müşteri şirketten ürün almıyorsa, ne kadar masraflı veya üretken olursa olsun pazarlama başarısız olacaktır. Bu, pazarlamanın üretken ve yeniliklere açık olmadığı anlamına gelmez, ancak hedefe ulaşılmazsa strateji başarılı olarak kabul edilemez. Şimdi etkin pazarlama stratejisinin 2 ana başlığından bahsedelim.

Hedef Pazarı Seçin

Hedef pazar, kuruluşun ürün satış hedeflerinin tanımıdır. Tüm pazar segmentleri şirket için etkili değildir. Hedef pazardaki müşterilerin özellikleri ve müşterilerin kişisel istekleri hakkında derinlemesine pazarlama araştırması, hedef kitlenin seçilmesi için esastır.

Birleşik Pazarlama Karması

Pazarlama karması, bir satıcının ürünlerinin nasıl satılması gerektiğinin tanımıdır. Şirketlerin doğru kombinasyonla pazarlamadan 4P toplaması gerekiyor. Pazarlamanın 4P’si Product (Ürün), Price (Fiyat), Place (Yer), Promotion (Tutundurma) olarak kısaca tanımlanabilir.

Pazarlama karması oluşturmak, pazarlama konusundaki analizlerinizi ve daha sonrasında stratejinizi belirlemenizin önemli bir parçasıdır.

Online Butik Yönetirken Kullanacağınız Birkaç Tüyo

Bir online butik açmak, özellikle bir niş pazarda birçok fırsat olduğu için hem karlı hem de çekici. Şu anda, giyim butiği endüstrisi, sınırlı ve özel giyim aksesuar satışı konusunda uzmanlaşmış bağımsız mağazalar ve perakende mağazaları içermektedir. Butik, kendi yerel ortamına uygun tasarlanmış çeşitli ürünler tasarlayabilir veya satabilir. Online butik işletme konusunda bir ev giyim mağazasında iş kurmak istiyorsanız, bir giyim mağazasında veya perakende mağazasında çalışma deneyimi size avantaj sağlayacaktır. İşte kendi evinizden online olarak kıyafet satarak para kazanmaya nasıl başlayacağınıza dair ufak tüyolar:

Belli Bir Kesime Hitap Edecek Şekilde Giyim Butiğinde Nişinizi Seçin

Bir giyim butiği açmanın birinci adımı, giyim ve konfeksiyon için bir bölüm seçmektir. Bir niş pazar seçerken, ürünleri seçtiğinizden ve iletişim kurduğunuz potansiyel alıcıların türüne göre kendi iş planınızı geliştirdiğinizden emin olabilirsiniz. Bir niş pazar seçerken mümkün olduğunca spesifik olmalısınız, çünkü potansiyel müşterileri belirlemek ve onlara satış yapmak daha kolay olacaktır. Ayrıca, belirlediğiniz hedef pazar için rekabet alanlarını sınırlandırmanıza ve gelecekte potansiyel müşterilerin sadakatini arttırmak üzere planlanmış bir ürün listesi oluşturmanıza da yardımcı olabilir.

Online Giyim Mağazanızdan Ürün Seçin

Hangi pazar alanına odaklanmak istediğinize karar verdikten sonra ürünleri seçmelisiniz. Giysi satmak çok çeşitli yöntemler içerir. Uzun kollu gömlek, elbise veya pantolon satmayı tercih edip etmediğinizi kendinize sormalısınız. Giyim ve konfeksiyon pazarı neredeyse sınırsızdır ve satış yaptığınız niş pazarda birçok seçenek olduğundan emin olabilirsiniz. Ancak her şeyi satma eğilimindeyseniz, bu bile başlamanıza engel olabilir. Bir çevrimiçi mağaza açarken, her zaman küçükten başlamanız ve büyüdükçe hattınızı genişletmeniz önerilir.

Butik Tekstil Toptancısı Araştırırken Nelere Dikkat Edilmeli yazımız da ilginizi çekebilir.

Küçük Başlayın

Sıfırdan bir ürün listeniz olduğunda, küçükten başlayabilirsiniz. Önceden çok fazla ürün eklerseniz, bu yalnızca ürünün satın alınmasından ürünün internette kurulumuna kadar her adımın yönetim maliyeti ve ayıracağınız süreyi arttırmakla kalmayacak, aynı zamanda ürünü ilk piyasaya sürdüğünüzdeki karmaşıklığı da artıracaktır. Bu karmaşıklık da verdiğiniz hizmeti etkileyebilir, rekabetçi bir pazarda yeni bir mağaza olduğunuz için, müşteri hizmetlerinin olmaması veya müşteri hizmetleri eksikliği işinizi etkileyebilir. Bu yüzden mutlaka ama mutlaka iyi destek verin, müşterilerinizin sorularını hızla yanıtlayın ve şeffaf bir şekilde yardımcı olmaya çalışın.