Yeni Dijital Çağda Bir Girişim Olarak Bayan Giyim

Günümüzde alışveriş alışkanlıkları geçmiş zamanlara göre oldukça önemli değişimler göstermeye başladı. Yapılan her alışverişin yaklaşık olarak %63’ü online olarak gerçekleşiyor ya da online satışı olan işletmelerin araştırılması ile gerçekleşiyor. Alışveriş yapma, satın alma niyeti olan tüketiciler, ilk olarak markaların online mağazalarını ziyaret ederek sunulan yeni veya indirimli ürünlere göz atıyorlar. Bu nedenle online bir mağaza açmak ve tüketicilere sanal dünya üzerinden erişmek birçok açıdan çok daha avantajlı durumda. Yeni dijital çağda bir girişim olarak bayan giyim, moda sektörünün her geçen gün online dünyaya daha çok kaymasıyla da çok daha geniş hacimlere sahip olacak gibi görünüyor. Peki bayan giyim alanında dijital girişim yaparken hangi konular önem kazanıyor, dijital girişim olarak online butik açmak hangi açılardan fayda sağlayabilir, tüm bu soruların yanıtları ve avantajları birlikte değerlendirelim.

İnternet ve Online Erişimin Önemi

Online dünyadan bahsettiğimiz zaman dikkat edilmesi gereken en önemli konu internet bağlantısı ve online mağaza erişimi. Birçok durumda müşteriler alışveriş deneyimi yaşarken internet bağlantısı koptuğunda bu deneyimlerini yarım bırakıyorlar. Benzer şekilde alışveriş yaparken ürünleri sepette bırakmanın diğer nedenlerinden birisi de online mağazada yaşanan erişim problemleri ile pratik olmayan sipariş adımları.

Bu açıdan bakıldığı zaman online bayan giyim mağazası açarken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan bir tanesi, mağazanın sağlam bir altyapıya sahip olması, teknolojiyi pratik yöntemlerle kullanmış olması. Doğru bir sunucu ve hizmet sağlayıcı ile tüketicilere kesintisiz hizmet sağlamak mümkün. Aynı zamanda bayan giyim e-ticaret mağazanıza erişimde sorun yaşandığında anında müdahaleye izin veren bir destek ekibi de süreçlerinizi kolaylaştırmanıza yardımcı olur. Bu sürecin öncesinde de kendi sitenize ait altyapıda tüm internet kullanıcılarına uygun soft ve basit adımlarla işleyen ve gereksiz dikkat dağıtıcı özelliklerden kaçınan bir altyapı sağlamaya özen göstermelisiniz.

Globalleşen Dünya ile Moda Sektörünün Gelişmesi

Moda sektörü artık sadece tek bir ülkenin veya tek bir modaevinin önderliğinde yürümekte olan bir sektör değil. Dünyanın farklı ülkelerindeki tasarımcılar kendi özgün tasarımlarını tüketicilerin beğenisine sunuyor. Dünyanın küreselleşmesi, moda sektörünün de küreselleşmesine yol açtı.

Yeni Dijital Çağda Bir Girişim Olarak Bayan Giyim

Aynı zamanda moda sektörü her geçen yıl daha da fazla büyüyen bir sektör. 2021 yılına baktığımız zaman ABD’de giyim, ayakkabı ve aksesuar perakende sektöründe e-ticaretin cirosu 180,5 milyar Amerikan doları seviyesine ulaştı. Sadece ABD’den gelen veriler bile moda sektörünün ne kadar büyük bir sektör haline geldiğini yansıtmaya yetiyor. Gelecek yıllarda kadın giyim başta olmak üzere giyim sektöründe yeni gelişmeler olması bekleniyor. Bu nedenle bayan giyim alanında yatırım yapmak hem kısa vadede hem de uzun vadede birçok avantajı beraberinde getirir.

Ayrıca pek çok girişimci kadın giyim sektörüne adım atarak, moda ürünlerini ve kişiselleştirilmiş giyim ürünlerini çok daha erişilebilir hale getirdi. Fiziki bir dükkan açmaktan ziyade çok daha uygun maliyetlerle açılan butik eticaret siteleri, İnstagram satışları da giyim sektöründe hem rekabeti, hem çeşitliliği, hem de çok daha iyi hizmetler sunuyor olma gerekliliğini de beraberinde getirdi. Ürün karşılaştırmak, uygun ürünler aratmak ve erişim kolaylığı sayesinde kadınların giyim konusuna gösterdikleri ilgi de gün geçtikçe artmaya başladı.

Toptan Kadın Giyimde Neden Rokh Tekstil? yazımız da ilginizi çekebilir.

Kadınların Giyim için Her Daim Alışveriş Yapmaları

Kadınların alışveriş yapma eğilimleri azalmak yerine her geçenn gün artış göstermektedir. Dünyanın neresinde olursa olsun kadınlar giyim ürünlerine ve giyim aksesuarlarına para harcamaktan çekinmiyor. Online alışverişin yaygınlaşmasıyla kadınların giyim alışverişi için harcadığı bütçeler de artış göstererek moda sektörünün her geçen gün biraz daha gelişmesine de kaynak yaratmış oluyor.

Online bayan giyim mağazaları, kadınların normalde fiziksel mağazalarda bulamayacakları ya da bulmak için vakit ayıramayacakları ürünlere erişmelerine izin veriyor. Özellikle son yıllarda kadınlar Instagram fenomenlerinde ve diğer sosyal medya hesaplarında gördükleri ürünleri anında satın almak istiyorlar. Online bayan giyim mağazası açmak, bu talepten faydalanmanıza yardımcı olabilir. Satmayı düşündüğünüz ürünleri doğru bir şekilde fotoğraflayıp listelemek tüketicileri size yönlendirecektir. 

Toptan Bayan Giyim ile ilgili merak ettikleriniz

Ofis ve Spor Giyim için Pek Çok Tarzın Olması

Kadın giyim sektörü farklı tarzlara hitap ediyor. Kadınlar ofis giyimden spor giyime kadar farklı tarzlarda alışveriş yapabiliyorlar. Yeni dijital çağda bir girişim olarak bayan giyim mağazası açmak, bu geniş pazara hitap etmenize izin verir.

Sadece çalışan ve belli bir yaş aralığından ziyade pek çok farklı segmentte kadın, pek çok farklı ürün yakalamak için interneti kullanıyor. Ofis şıklığı, gündüz giyim, gece giyim ve spor giyimde de gün geçtikçe farklı modeller ve farklı tarzlar yaratılıyor.

Mağazanızda tek bir tarza odaklanabileceğiniz gibi farklı tarzlara da odaklanabilirsiniz. Birçok durumda son moda ürünleri kataloğunuzda bulundurmak, daha fazla tüketici çekmenize yardımcı olabilir. Sosyal medya fenomenleri ile işbirliği yaparak ürünlerinizi sergileyerek farklı tarza sahip kadınları çekebilirsiniz. Aynı zamanda kendi sosyal medya hesabınızı da bilinçli bir şekilde yöneterek pek çok yeni kullanıcıya ve potansiyel müşteriye ulaşabilir, insanlarla daha çok etkileşime girerek bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.

İlkbaharda Gardırobunuzda Neler Olmalı? yazımızdan da fikir edinebilirsiniz.

Az Yatırım Bütçesi ile Butik Açabilme

Online kadın giyim mağazası açmak, fiziksel bir mağaza açmaya göre çok daha az maliyetli ve daha kısa bir sürede olacaktır. Online butik açmak için tek yapmanız gereken şahıs şirketi kurmak ve size en uygun pazaryerinde, eticaret altyapısında, sosyal medyada mağaza açmak olacaktır. Fiziksel mağazanın getirdiği mağaza kirası ve çalışan maaşları gibi maliyetlerden kurtulmanız mümkün olduğu gibi, aynı zamanda yalnızca tek bir lokasyona bağlı kalmadan tüm Türkiye’ye satış yapabilir ve böylece hedef kitlenizi de oldukça geniş tutabilirsiniz.

İlk zamanlarda envanteri evinizde tutabilir ve tüm süreçleri kendiniz yönetebilirsiniz. Bu da daha az maliyetle daha büyük bir satış operasyonuna küçük adımlar atarak sahip olmanıza izin verir. Buna ek olarak pazar yerleri ile anlaşma yaparak bu platformların sunduğu kargo, müşteri kitlesi gibi avantajlardan faydalanabilirsiniz.

Satış kanalınıza karar verdikten sonra toptan kadın giyim tedarikçinizi doğru seçmeniz, girişiminizde size katkı sağlayacak en önemli adımdır. Güncel modayı takip eden, vizyonu geniş, teknik desteği kuvvetli bir kadın giyim toptancısıyla çalışmanız sizin için her zaman avantajlı olacak ve işinizde süreklilik sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Bu konuda Küçük Bir Yatırımla Online Butik Sahibi Olabilirsiniz yazımız da size yardımcı olacaktır.

Dünyanın Her Yerine Satış Yapabilme

Dijital çağda online bir işletmeye sahip olmak dünyanın her yerine satış yapabilmenize izin verir. Mikro ihracat adı verilen yeni nesil ihracat yöntemiyle Türkiye’den İngiltere’deki ve ABD’deki tüketicilere satış yapabilirsiniz. Moda sektörü gibi lojistik sektörünün de küreselleşmesi, bu gibi satışların kolaylıkla tamamlanmasına izin vermektedir.

Online kadın giyim butiği açmak, normalde sahip olamayacağınız bir tüketici kitlesini size sunacaktır. Yerel satışlardan ziyade uluslararası satış yapmak hem cironuzu arttırmaya hem de satış performansınızı arttırmaya yardımcı olacaktır. Diğer ülkelerde bulunan tüketicilere ulaşmak, daha geniş bir kitleye hitap etmenize izin verir. Hacminizi büyütmek işletmenizde doğru adımları atmak ve doğru tedarikçilerle çalışmak ile mümkün olabilecektir.

Değişen Trendlere Kolay Adapte Olma

Fiziksel mağaza kadın giyim ürünleri sattığınız zaman elinizdeki stokları eritmeden yeni stok edinmek karlı olmaz. Ancak online bayan giyim mağazası açtığınız zaman operasyonlarınızı başlangıç bütçenize uygun stokla yürütebilirsiniz. Burada tedarikçinizin teslimat sürecindeki hızı ve profesyonelliği size yardımcı oacaktır.

Stok sayısını makul seviyede tutmak değişen trendlere hızlı uyum sağlamanız izin verir. Söz konusu moda sektörü olduğu zaman her ay hatta her hafta değişen trendlerden bahsedebilirsiniz. Bu kadar dinamik bir sektörde her an takipte olmalısınız. Dönemsel kampanyalar ve özel günleri fırsata çevirerek stoklarınızı hızla eritebilirsiniz.

Kadın Giyim Pazarına Girmeniz Kolay Olur

Yeni dijital çağda bir girişim olarak bayan giyim ürünleri satan bir eticaret sitesi açmak, kadın giyim pazarına girmenizi kolaylaştırır. Sosyal medya kampanyaları ve dijital pazarlama çalışmaları sayesinde online giyim mağazanızı kısa sürede tanıtabilir; disiplinli bir çalışma ile girişiminizi zamanla büyütebilirsiniz.

Giriş maliyetinin diğer sektörlere ve fiziki mağazalara göre oldukça düşük olması da az sayıda ürünle başlayarak yukarı yönlü ölçeklenmenize izin verir. Aslında ölçeklenebilme özelliği dijital dünyadaki tüm girişimler için geçerlidir. İlk aşamada çok fazla yatırım yapmak zorunda olmamanız, pazarın durumunu anlamanıza da yardımcı olur. Böylece tüm süreci zaman içerisinde çok daha profesyonel olarak yönetebilirsiniz.